آسانسور برج میلاد

آسانسور برج میلاد

برج میلاد یکی از برج های بلند و مشهور تهران است که در سال ۱۹۹۶ به بهره برداری رسید.این برج دارای مراکز خرید، رستوران‌ها، دفاتر تجاری و فضاهای تفریحی است.برج میلاد در شمار بلند ترین برج های جهان قرار دارد.به همین دلیل این برج بلند برای انتقال افراد و محموله ها دارای آسانسور هایی است که ممکن است در همان سال ۱۹۹۶ و یا در اطراف آن سال ساخته شده باشند.در این مقاله میخواهیم به طور خلصه و جامع در رابطه با ریل اسانسور برج میلاد بحث کنیم:

ریل آسانسور برج میلاد

ریل آسانسور برج میلاد

برج میلاد در بخش شمال غربی تهران به عنوان یک برج مخابراتی قرار گرفته است.این برج دارای ارتفاع ۴۳۵ متر و مساحت ۱۳ هزار متر مربع است.آسانسور برج میلاد یکی از جاذبه های اصلی این برج محسوب می شود. سوالات زیادی در مورد ساختار آسانسور برج میلاد مطرح شده است.ما در اینجا به صورت جامع اما خلاصه در این مورد بحث خواهیم کرد.این برج به این دلیل که یکی از بلند ترین برج های جهان و معروف به گنبد آسمان است طبعا برای ارتباط بین طبقات خود نیازمند آسانسور است.یکی از مهم ترین اجزای این آسانسور وزنه تعادلی آسانسور است.این وزنه در تعداد زیادی از جنس چدن در ساخت آسانسور برج میلاد استفاده شده است.

درباره برج میلاد

درباره برج میلاد

برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متری، خود را از هر جای تهران نمایان کرده است. همین قابل رویت بودن برج در همه جای تهران سبب شده است که نماد تهران تلقی شود.آسانسور برج میلاد یک آسانسور شیشه ایست که امکان ارتباط بین طبقات زیاد آن را با هم فراهم کرده است.میدانیم که در این برج تنها یک آسانسور وجود ندارد بلکه آسانسور هایی در این برج وجود دارند که تحمل وزن بین  2000 تا ۴۰۰۰ کیلو گرم را دارند.این آسانسور ها مجهز به سیستم ضد حریق می باشند.

مشخصات آسانسور برج میلاد

مشخصات آسانسور برج میلاد

در مورد مشخصات آسانسور برج میلاد میتوانیم به مواردی اشاره کنیم:

  • تعداد آسانسور:برج‌های بلند معمولاً دارای چندین آسانسور برای انتقال افراد و بارها بین طبقات هستند.آسانسور برج میلاد نیز دارای ۶ عدد آسانسور می باشد.از این ۶ عدد دو عدد ضد حریق اند.
  • سرعت آسانسورها:سرعت آسانسور بعنوان یک پارامتر مهم بر اساس متر یا فوت بر ثانیه محاسبه می شود.این ۶ عدد آسانسور برج میلاد با سرعت ۷ متر بر ثانیه مسافران را جابجا می کنند.
  • ظرفیت حمل:هر آسانسور قطعا دارای یک ظرفیت حداکثر برای حمل می باشد که در آسانسور برج میلاد این ظرفیت ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کیلگرم می باشد.
  • فناوری و ایمنی:اسانسور برج میلاد قطعا دارای فناوری خاص و ایمنی مناسب برای مسافران هستند.سیستم‌های کنترل مدرن، سنسورهای ایمنی، و سیستم‌های اضطراری این فناوری و ایمنی را فراهم می کنند.

درباره سازه آسانسور برج میلاد

سازه آسانسور برج میلاد همانطور که میدانیم شامل ریل‌ها،کابین،آبشار و چرخه هیدرولیک،سیستم کنترل و سیستم ایمنی است.امکان تولید برق در سیستم کانورتر(تبدیل کننده) این آسانسور وجود دارد.نیروی سیستم ترمز این آسانسور از طریق فشار روغن تامین می شود تا بتواند فک ترمز را باز نگه دارد.وقتی فک ترمز ها با فشار روغن باز می شود،تا زمان توقف در همان حالت باقی می مانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *